• 09173711690

  • شیراز خیابان ستارخان نبش کوچه ۱۳

مقایسه تیغه کونیکال و فلت آسیاب


مهمترین ویژگی آسیاب قهوه

آسیاب قهوه یکی از مهمترین اجزای کافه و چه بسا در بعضی موارد قلب تپنده‌ی کافه می‌باشد. کیفیت پایین آسیاب قهوه می‌تواند منجر به آسیاب غیر استاندارد و غیر یکنواخت در سایز قهوه آسیاب شده شود. یکی از مهمترین فاکتورها و شاید مهمترین فاکتور در انتخاب آسیاب مورد نظر شما می‌تواند نوع تیغه آن باشد که به دو نوع کونیکال (مخروطی) و فلت(صاف) تقسیم می‌شوند. انتخاب صحیح نوع تیغه بر روی تداوم کیفیت و سرعت و هدررفت کمتر و نیز دمای قهوه آسیاب شده می‌تواند تاثیر گذار باشد.

تیغه کونیکال و فلت چه فرقی دارند؟

کارکرد آسیاب قهوه به این صورت است که قهوه، توسط فشار ایجاد شده در فضای بین دو سطح آسیاب میشودتیغه های فلت (صاف) همانند دو سطح صاف دندانه دار و عمدتا به صورت افقی بر روی هم قرار میگیرند و فاصله بین دو تیغه درجه آسیاب قهوه را تعیین میکندتیغه های کونیکال (مخروطی) به این صورت که یک تیغه درون یک تیغه دیگر و به صورت عمودی قرار میگیرند. تیغه بیرونی دایره ای شکل، دارای حفره و دندانه های تیز میباشد. پوشش یک کاپ کیک را بدون قسمت صاف ته آن در نظر بگیرید. تیغه داخلی نیز کونیکال (مخروطی) میباشد که قسمت پایه بزرگتری را داراست و اگر از بالا به آن نگاه کنید همانند یک ستاره یا به شکل یک گل دیده میشود. تیغه داخلی همچنین دارای دندانه‌های تیز کوچکتری میباشد.

بزرگترین تفاوت بین تیغه مخروطی و مسطح آسیاب قهوه

بزرگترین تفاوت بین تیغه مخروطی و مسطح، در هنگام مونتاژ و ساخت آسیاب قهوه است. به بیان کلی در تیغه‌های مخروطی و صاف، موازی بودن تیغه ها و تمرکز کامل آنها ضروریست. بنابراین، عمدتا دسترسی به همگنی بهتر اندازه ذرات در تیغه‌های فلت (صاف) آسان‌تر است ولی نمونه‌هایی از تیغه‌های کونیکال (مخروطی) نیز وجود دارد که بهره‌ وری و بازدهی بهتری نسبت به تیغه های فلت (صاف) دارند و در نهایت هردو تیغه بسته به عواملی نظیر توان آسیاب، جنس تیغه، میزان دور در دقیقه آسیاب، آلیاژ تیغه و قطر تیغه در کیفیت نهایی قهوه آسیاب شده تاثیر به سزایی خواهند داشت.

بهترین مشاوره تجهیزات قهوه!

گروه ۳۰میل مفتخر است به اینکه بخش بزرگی از دغدغه کافه‌ داران و فعالان صنعت قهوه را در ایران برطرف کرده است. پس شما میتوانید جهت مشاوره و تصمیم گیری بهتر در مورد آسیاب قهوه و همچنین تجهیز کافه، از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید. 

 

جدیدترین ها

مشاهده همه

دیدگاه شما (0)


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما

واتساپ