• 09173711690

  • شیراز خیابان ستارخان نبش کوچه ۱۳

عوامل مؤثر بر کارکرد آسیاب قهوه


عوامل موثر بر کارکرد آسیاب:


1- ولتاژ:
به توان مصرفی یک وسیله برقی ولتاژ می‌گویند
توان بیشتر به این معنی است که وسیله میتواند کارهایی با شدن و قدرت بیشتری را انجام دهد. همچنین توان با قدرت رابطه مستقیم دارد.

2- قطر تیغه:
هرچه قطر تیغه بیشتر باشد به این معنی است که میزان قهوه بیشتری در معرض آسیاب قرار میگیرند؛ همچنین سرعت آسیاب را افزایش داده و در نتیجه قهوه در معرض انرژی گرمایشی حاصل از موتور و اصطکاک تیغه قرار نمیگیرد.

3- دور در دقیقه:
هرچه دور در دقیقه بیشتر باشد پس تیغه گردش بیشتری دارد.

4- ساعت عملیاتی:
ساعت کار و عملیات آسیاب با توان ورودی در ارتباط مستقیم است.


برای درک بیشتر این موضوع میتوانیم دو بوکسور را در نظر بگیریم. هردو میتوانند 100 بار در دقیقه مشت زنی کنند ولی یکی دارای توان بیشتری است و دیگری توان کمتری دارد، پس فردی که توان بیشتری را داراست میتواند قدرت تخریبی بیشتری داشته باشد.
ما نمیتوانیم به راحتی دور موتور ،قطر تیغه و توان را تعیین کنیم زیرا باید تناسب بین آن ها برقرار شود.
برای مثال اگر آسیابی دارای توان بالای 800 وات میباشد تیغه 54 تا 64 را برای آن مناسب نیست. چرا که موتور بوگاتی را نمیتوان بر روی یک ماشین پژو قرار داد.
آسیابی مانند کلد اس و کونی اس از برند مازر را در نظر بگیریم، دور موتور یکسان دارند (420) و دارای قطر تیغه متفاوت (کلد 83 و کونی 64 مخروطی) . همچنین توان متفاوت( کلد اس 800 وات . کونی اس 450 وات) .
پس در نتیجه بدلیل توان بالاتر کلد مناسب پیک طولانی تر و قدرت تخریب بیشتر میباشد.
آسیابی مانند ماژور وی از برند مازر با سوپر جولی وی پرو از همین برند را اگر در نظر بگیریم، هردو دارای دور موتور(1400) یکسان بوده ولی توان موتور متقاوت (800 وات ماژور و 350 وات سوپر جولی)،تیغه متفاوت ( ماژور 83و سوپر جولی 64).
پس ماژور قدرت تخریب بیشتری را داراست.
ما نمیتوانیم برای آسیابی که دارای قطر تیغه 64 است توان 1000 وات را در نظر بگیریم . باید تناسب را در انتخاب اعداد در نظر بگیریم تا بتوانیم به بهترین بازه ممکن برسیم.
براساس داده های جمع آوری شده، در فیلترکافی ها،هرچه دور در دقیقه موتور افزایش یابد، میزان ریز ذرات افزایش یافته و دقت کمتر میشود در نهایت بستر عصاره گیری و زمان دم آوری افزایش پیدا میکند.
در اسپرسو این اتفاق بلعکس میباشد و هرچه دور در موتور بیشتر باشد بستر عصاره گیری کاهش می یابد.

جدیدترین ها

مشاهده همه

دیدگاه شما (0)


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما

واتساپ