• 09173711690

  • شیراز خیابان ستارخان نبش کوچه ۱۳

مقایسه آسیاب قهوه دوزر و آندیمند


چرا آسیاب خوب مهم است؟

از جنبه های کلیدی راه اندازی یک کافه، سرمایه گذاری درآسیاب قهوه کافه است که اغلب نادیده گرفته می شود، انتخاب آسیاب خوب به اندازه انتخاب دستگاه اسپرسوساز کافه مهم است و کیفیت نوشیدنی شما را تعیین می کند. آسیاب عالی تجربه قهوه شما را از درون به بیرون متحول می‌کند و قهوه شما خوش طعم تر و خوشمزه تر می‌شود. با آسیاب قهوه خوب شما می‌توانید طعم و قدرت قهوه خود را تعیین کنید.

 

تاثیر آسیاب بر کیفیت قهوه

کیفیت قهوه دم کرده شما تا حد زیادی تحت تاثیر کیفیت و یکنواختی قهوه‌ی آسیاب شده‌ی شماست. یک آسیاب خوب تضمین می کند که قهوه آسیاب شده به هم نچسبد، دانه ها را در حین آسیاب خنک نگه دارد و به توزیع یکنواخت قهوه در بسکت کمک کند. از طرف دیگر، آسیاب ناهموار، طعم قهوه را مختل می کند.

 

چه آسیابی را خریداری کنیم؟

یک بخش بزرگ در انتخاب آسیاب کافه، بین آسیابب دوزر و آسیاب‌ آندیمند است. بنابراین، چه آسیابی را باید انتخاب کنید و دقیقاً چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟ مطالب زیر را بخوانید تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

 

آسیاب دوزر چیست و چگونه کار می‌کند؟

آسیاب دوزر دارای یک محفظه در جلو است که قهوه تازه آسیاب شده را قبل از بیرون آمدن به کمک یک اهرم ذخیره می کند. حفره هایی مثلثی شکل وجود دارد که قهوه را کم کم به داخل پورتافیلتر شما می‌ریزد. برای اینکه به طور موثر کار کند، باید مطمئن شوید که محفظه شما نیمه پر است تا هر بار که اهرم را فشار می دهید، مقدار مساوی قهوه درون پورتافیلتر شما پخش شود. بنابراین، اگر کافه شما ترافیک زیادی دارد و کافه شلوغی محسوب می‌شود، ممکن است قهوه آسیاب شده زیادی را در آن محفظه (هاپر دوم) ببینید. یکی از راه های رفع این مشکل این است که آسیاب را روشن کنید و به طور مداوم آسیاب کنید تا آسیاب کردن قهوه وقت نگیرد و سابه قهوه مورد نیازتان در محفظه آماده باشد. آسیاب دوزر همچنین تضمین می کند که قهوه شما کلوخه‌ای نداشته باشد.

 

آسیاب آندیمند چیست و چگونه کار می‌کند؟

بیشتر آسیاب‌های آندیمند با استفاده از زمان دوز می شوند. به ‌صورت ایده‌ آل مجهز به دوز از پیش تنظیم شده هستند. شما می‌توانید آسیاب را طوری تنظیم کنید که دقیقاً به میزان قهوه مورد نیاز آسیاب شود. با فشار دادن یک دکمه، آسیاب مقدار دقیق قهوه مورد نیاز را مستقیماً در پورتافیلتر شما آسیاب می کند. به این ترتیب، اطمینان حاصل می شود که هر بار، قهوه را تازه، به طور مداوم و بدون اتلاف آسیاب می کنید.

 

آسیاب دوزر بخریم یا آسیاب آندیمند؟

اگرچه هر دو آسیاب قهوه به طور موثر کار می کنند، اما واقعاً به بودجه شما و نیازهای کافه شما بستگی دارد. اگر می خواهید یک آسیاب سریع و کارآمد داشته باشید، یک دستگاه آندیمند مناسب خواهد بود. اما اگر کافه‌تان مقدار قهوه‌ زیادی را به‌سرعت نمی‌فروشد، آسیاب دوزر باید به خوبی کار کند زیرا می‌توانید هر بار قهوه را قبل از استفاده وزن کنید. صرف نظر از این که کدام آسیاب قهوه را انتخاب می کنید، داشتن یک آسیاب قابل اعتماد اولین قدم برای داشتن قهوه ای است که ثبات کیفیت داشته باشد!

 

بهترین مشاوره تجهیزات قهوه!

گروه ۳۰میل مفتخر است به اینکه بخش بزرگی از دغدغه کافه‌ داران و فعالان صنعت قهوه را در ایران برطرف کرده است. پس شما میتوانید جهت مشاوره و تصمیم گیری بهتر در مورد آسیاب قهوه و همچنین تجهیز کافه، از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید. 

جدیدترین ها

مشاهده همه

دیدگاه شما (0)


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما

واتساپ