• 09173711690

  • شیراز خیابان ستارخان نبش کوچه ۱۳

عصاره گیری سه مرحله ای قهوه چیست؟


شرکت فایما برای اولین بار از دستگاه های مجهز به قابلیت عصاره گیری سه مرحله ای، رو نمایی کرد. در دستگاه های E71E ، e71touch و president GTI عصاره گیری اسپرسو در سه مرحله انجام می‌شود. عصاره گیری قهوه در این دستگاه های اسپرسوساز شامل سه مرحله است به نام های:

 

1)blooming phase

اولین مرحله بلومینگ می‌باشد. در این مرحله جریان یا فلو آب، زیاد و فشار عصاره گیری نیز حدود 2 بار است. زمان قابل تنظیم این مرحله بین صفر تا 3 ثانیه قابل تنظیم می‌باشد. این فاز، قهوه را برای درگیر شدن در فاز پیش عصاره گیری آماده می‌کند.

 

2)pre-infusion

دومین مرحله، پیش عصاره گیری یا پری اینفیوژن نام دارد. در این مرحله جریان یا فلو آب نسبت به فاز بلومینگ کمتر شده ولی میزان فشار عصاره گیری ثابت می‌باشد. زمان قابل تنظیم این مرحله بین 1 تا 10 ثانیه است. در این مرحله شما کنترل بیشتری بر روی عصاره گیری خواهید داشت و میتوانید پروفایل نهایی قهوه خود را معمولا با تنظیم کردن زمان مناسب نسبت به پروفایل و کاراکتر های قهوه خود مشخص کنید.

به مجموع دو مرحله بلومینگ و پیش عصاره گیری Total infusion time گفته می‌شود.که این دو مرحله امکان کانال سازی یا چنلینگ را تقریبا به صفر رسانده و به خروج گاز قهوه شما کمک می‌کند و همچنین می‌تواند پروفایل نهایی شما را دستخوش تغییر نماید.

برای مثال طبق مطالعات و آزمایشات انجام شده بر روی قهوه های متعدد زمان 1 ثانیه برای بلومینگ و 4 ثانیه برای پیش عصاره گیری می‌تواند میزان اسیدیته بالاتری را در کاپ نهایی شما ایجاد کند. یا اینکه میزان 5/1 ثانیه برای فاز بلومینگ و 9 ثانیه برای پیش عصاره گیری میتواند به ایجاد تناوری و یا بادی بیشتری در کاپ شما شود.

 

3)final extraction

در مرحله نهایی عصاره گیری نیز شما میزان حجم آب ورودی به کیک قهوه را معین خواهید کرد که به کنترل عصاره گیری قهوه شما کمک شایانی می‌کند.

این نوع عصاره گیری برای کسانی که به دنبال عصاره گیری از قهوه های اسپشیالیتی هستند مناسب می‌باشد.

در آخر شما برای شرکت در دوره‌های مختلف حوزه‌ی باریستا و مشاوره می‌توانید از بخش آکادمی در دوره مد نظرتان ثبت نام کرده و منتظر تماس تیم آموزشی گروه ۳۰میل باشید و یا از طریق دایرکت اینستاگرام ۳۰میل آکادمی با ما در تماس باشید.

جدیدترین ها

مشاهده همه

دیدگاه شما (0)


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما

واتساپ