• 09173711690

  • شیراز خیابان ستارخان نبش کوچه ۱۳

تکنولوژی GTI، دستگاه‌های اسپرسوساز فایما


تکنولوژی GTI، فناوری نوین در دستگاه‌های اسپرسوساز فایما

 

در سال‌های اخیر، شرکت فایما سیستم (GTI) را به اسپرسو ماشین‌های President خود اضافه کرد. سیستم ( Group Thermo-controlled with Infusion) درقهوه‌سازها یک فناوری پیشرفته است که به کنترل دقیق دما و زمان اینفیوژن (تزریق آب به قهوه) در هد گروپ می‌پردازد. تکنولوژی GTI از بویلرهای مجزا برای کنترل دقیق دما و زمان تزریق آب به قهوه استفاده می‌برد. از مزایای تکنولوژی GTI می توان به افزایش کیفیت اسپرسو، ثابت و یکنواخت بودن دما و زمان برای هر شات اسپرسو و انعطاف پذیر بودن دستگاه اشاره کرد. اگرچه شرکت فایما از این تکنولوژی در دستگاه‌های پرزیدنت خود استفاده کرد، اما همچنان با باریستاهای قدیمی مهربان تر برخورد کرد و یک مدل ساده تر از دستگاه های President خود را هم در کنار نسخه مجهز به GTI ارائه کرد.

 

faema president

 

ارزشی که فایما برای باریستا قائل است!

 

مثل هر صنعت دیگری، صنعت کافه یک صنعت قدیمی است که در ایتالیا طرفداران بسیاری دارد. بدیهی‌ است برند فایما با ریشه ای نزدیک به ۸۰ سال، برای مشتریان سنتی و قدیمی ارزش بخصوصی قائل شود!

فیلیپو مازونی می گوید:

“نسخه سنتی در واقع برای مشتریان نیمه حرفه‌ای است. این مشتریان به دستگاه قهوه سازی احتیاج دارند که کار با آن راحت باشد. از آنجایی که امکان دارد قهوه های تجاری به دستگاه آسیب برسانند، دستگاه قهوه ساز President اجازه نمی دهد قهوه های تجاری به آن آسیبی وارد کنند. با این حال، فناوری GTI  برای باریستا هایی طراحی شده که با قهوه های تخصصی سر و کار دارند! قهوه سازهای President به باریستا این قابلیت را می دهد که تعادل دما و پری-اینفیوژن را به دلخواه تنظیم کند.”

 

عصاره گیری با تکنولوژی GTI 

احتمالا با اصطلاح " عصاره گیری" در قهوه آشنا شده باشید. مانند هر دستگاه قهوه سازی شما با عصاره گیری مواجه می شوید اما در ادامه با تاثیر تکنولوژی GTI، بر عصاره گیری آشنا می شوید.

 

بلومینگ

سیستم GTI با بلومینگ شروع می شود. بلومینگ یک فرایند مهم در عصاره‌گیری است. این فرآیند جریان آب را در زمان تزریق کنترل می کند. تکنولوژی GTI به وسیله بلومینگ، زمان اینفیوژن را بین 0 تا 3 ثانیه تنظیم می کند.

 

پری-اینفیوژن و اینفیوژن

وقتی بلومینگ کامل می‌شود، ماشین اسپرسوساز به فاز پری-اینفیوژن وارد می‌شود. در این زمان، سرعت جریان آب، به طور خودکار کاهش پیدا می کند تا باریستا توانایی کنترل پری اینفیوژن را داشته باشد. در نتیجه باعث کاهش زمان فرایند اینفیوژن می شود. در کل تمام این فرایند از 0 تا 10 ثانیه زمان می‌برد.

 

همچنین مازونی اضافه کرد:

“ شما می‌توانید زمان بلومینگ را روی 1 ثانیه تنظیم کنید و زمان پری-اینفیوژن را روی 4 ثانیه؛ این زمان بندی، اسیدی بودن قهوه شما را به حداکثر می رساند. اگر زمان بلومینگ را حدود ۱.۵ ثانیه و ۹ ثانیه را برای پری-اینفیوژن تنظیم کنید، دستگاه سطح بیشتری از قهوه آسیاب شده را خیس می کند که در نتیجه غلظت قهوه بالا می رود.”

 

 

کار کردن با دستگاه President فایما

تنظیمات استخراج، مانند تنظیمات دوز قابل تنظیم است. دستگاه‌های president برند فایما، دارای سه نسخه سه دکمه، پنج دکمه و تنظیمات تاچ ارائه می شوند؛ هر نسخه بر اساس مهارت های تخصصی باریستا طراحی شده است.

 

 

"مدیر مارکتینگ برند فایما…"

 

ماریا ویتوریا می گوید:

"با جایگزین شدن قهوه های تخصصی به جای قهوه های فوری و تجاری، هر باریستا برای کسب مهارت های مربوط به قهوه تخصصی و قهوه اسپشالیتی تلاش می کند. طراحی قهوه‌ساز‌های president، این امکان را به تمام باریستاها می‌دهد که حتی اگر مهارت کافی ندارند بتوانند با قهوه اسپشالیتی کار کنند” 

"در آخر…"

طراحان دستگاه‌های President فایما تلاش کردند که این دستگاه قهوه ساز با جوهای مختلف سازگار باشد، در عین حال با ظاهری متمایز و ساختار نوینی که دارد، الگوی جدیدی در ساختن دستگاه های اسپرسو ساز باشد !

 

ویتوریا می‌گوید:

“ برند فائما می داند که ظاهر یک دستگاه اسپرسو ساز در دکور هر محیطی که از آن استفاده می شود، به اندازه طعم و عطر فنجان قهوه ایست که ارائه می دهد! چه آن محیط یک کافه باشد چه یک لانژ”

 

اگر درباره دستگاه قهوه ساز President برند فایما کنجکاو هستید و به اطلاعات بیشتر احتیاج دارید، می توانید با ما در تماس باشید.

جدیدترین ها

مشاهده همه

دیدگاه شما (0)


فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

تماس با ما

واتساپ